Direktlänk till inlägg 24 april 2020

Svar på era frågor!

Av Natascha Lindberg - 24 april 2020 12:43


Jag har dålig koll så vill gärna veta mer om dig, vem är du.

Vad gör du jobbar du och med vad. Hur gamla är dina barn. Bor ni i hus el lgh?

Det mesta står i min presentation om du klickar i på HÄR i förra inlägget. Jag arbetar på ett familjeföretag på min mans sida som butiksansvarig och inköpare. Vi bor i hus i Mora med våra 5 barn som idag är 4, 8, 12, 14 och 16 år.

 

Hade ingen aning om att du hade en så stor familj. Svårt med egentid då, men om du får en stund över som bara är din, vad gör du då?

Ja vi är ju en hel del i vår familj. Jag tränar en hel del och det är lite av min egentid. Sen försöker jag och min man med jämna mellanrum komma iväg bara vi -det är lite viktigare för mig än att vara själv.

 

Roligt med frågestund..Hur skulle ditt liv se ut om du fick välja allt du ville utan några begränsningar alls?

Då hade jag önskat att vi kom iväg på semester utomlands hela familjen. 

 

Vilken bok är din absoluta favorit?

Vad tycker du är viktigast i en vänskapsrelation?
Vilket är ditt drömyrke?
Du måste välja - antingen barfota i sandaler hela vintern eller strumpor i sandalerna hela sommaren, vad väljer du och varför?

*Jag har faktiskt bara läst 3 hela böcker i mitt liv (förutom skoluppgifter som jag idag inte ens minns) Harry Potter -älskade dom men vart sjukt besviken när jag sen såg filmerna. Idag har jag definitivt ingen tid att läsa utan lyssnar på Storytel. 

*Jag tycker det är viktigast att man har någon som man kan lita på till 100%. Att inget av det jag säker ska behöva komma ut till någon.

*Mitt drömyrke var att bli barnmorska och arbeta vid förlossningar -dock kommer det aldrig att hända.

*Det där var ju som pest eller kolera.. haha. Vår näst äldste brukar köra såna fråga -skitjobbiga haha. Men jag får nog välja strumpor i sandaler hela sommaren -man vill ju liksom inte frysa med sandaler utan strumpor mitt i vintern.

 

Hur ser livet ut om 5 år?
Om du skulle vilja ändra på något i ditt liv vad skulle det vara ?

Om 5 år tror jag att både min man och jag är något "friare" att kunna göra saker mer på egen hand då vår yngsta då är 9 år. Jag skulle faktiskt inte ändra på någonting. Allt jag är och har idag är pga valen jag har tagit längst vägen!


Hur gör ni för att planera maten när ni är så många? så att maten passar alla.
Vilket stjärntecken är du? :)

Vi har alltid sett till att barnen äter den maten som serveras och ingen av barnen är speciellt kräsna, det har mer handlat om att dom kanske inte har vart suga på just pannkakor eller liknande för stunden

-då har dom fått äta det  i alla fall!

Jag är en envis men rättvis vädur.

 

Har du alltid velat ha många barn??

Ja det har jag -kanske inte så många på en gång. Jag gick ju från ett barn till 3 över en natt typ:)

 

Vad fick dig att börja blogga. Vad är dina blogg mål?

Jag började faktiskt blogga lite för min familj i Mora då jag bodde i Västerås -ville hålla dom lite uppdaterad. Idag fungerar den mer som en öppen dagbok för att kunna se tillbaka och minnas. Jag har nog inga bloggmål just nu

-tycker det är roligt att skriva bara :)

 

Hur skulle ditt liv se ut om du fick välja allt du ville utan några begränsningar alls?

Ha mer möjligheter att kunna resa -jag vill se världen!

 

Vilken känd person skulle du äta middag med & varför? :)

Helt ärligt så har jag ingen känd person som känner något "extra" för. Kanske skulle jag kunna tänka mig

Julia Bergman -hon verkar vara en genuint trevlig person ;)

 

Jag har inte riktigt förstått vad du jobbar med, är det i butik? Skulle gärna vilja veta mer om detta :)

Hur träffades du och din man?

*Jag arbetar som butiksansvarig på Grannas i Nusnäs -dalahästtillverkningen. Min svärmor är en av ägarna på bygget.

*Vi träffades på en 30 års fest hos en gemensam kompis. Hon hade redan 2 år tidigare försökt para ihop oss men då var jag med min sons pappa. Du ser hur det kan bli ;)

 

Vad har du för fritidsintressen? har du något bra boktips?

*Jag älskar att träna och fotografera. Jag höll på fotografering mycket när jag var yngre och har även framkallat mina egna bilder men idag blir det mest vardagsfotografering.

*Jag är helt besatt av böcker skrivna av Cathy Class som handlar om en fosterhemsmamma -dom tilltalar mig just för att jag hoppas att vi i framtiden kan öppna upp vårat hem för barn som behöver det. 

 

Vilken är din favoritmat, och om du får välja en favoritplats vilken väljer du då?

*Jag älskar.. och då menar jag verkligen ÄLSKAR sushi -kan äta ihjäl mig på det! 

*Jag har ingen favoritplats men jag älskar höga höjder med utsikt -något jag är riktigt svag för. Det är något speciellt att se en riktigt fin utsikt från en hög punkt.

 

Vad drömmer du om? Hur skulle du vilja ha din sommar?

Om du fick byta liv med någon för tre dagar vem skulle det vara?

*Jag drömmer om att se världen, uppleva Maldiverna, Resa tillbaka till Prag för att äta en god middag på en uteservering, Se Paris, åka i en eka mellan husen i Venedig -jag vill resa och den absoluta to do before i die är att uppleva Island. Vet inte varför men just Island är min absoluta största dröm. 

*Vid ett gav, palmer, god mat och underhållning .. alltså inte hemma i Sverige.

*Jag har ingen speciell person så men gärna en resande Instagram-influencer. 

 

  

 

 
 
Tess

Tess

25 april 2020 19:57

Vilka bra svar :) de är så kul att lära känna dig med o de gör man ju tack vare frågestunder Mm eller hur? ;) Mora sägs va fint faktiskt kanske man åker dit en dag

http://Https://blondinas.se

Natascha Lindberg

27 april 2020 11:29

Till en viss del så är det absolut så. Sen tror jag inte man känner någon förrän man få spendera tid med hon/han. Det är fint sommar tid men rätt dött vinterhalvåret. Det tycker jag absolut du ska, ❤️

 
Ingen bild

Paulina

25 april 2020 20:15

Du fick många bra frågor och det var kul att läsa svaren 😊

Natascha Lindberg

27 april 2020 11:28

❤️

 
Orsakullan som blev mamma vid 20, specialpedagog

Orsakullan som blev mamma vid 20, specialpedagog

25 april 2020 20:38

Så roligt då förstår jag vad du jobbar med :). Kul att ha det jobbet kan jag tänka mig. Jag såg att du drömmer om att bli barnmorska, du kan inte tänka dig att bli doula då? Det är jag gick min utbildning i Stockholm hos Susanna Heli som skrivit Föda utan rädsla :).

http://https://www.saramadeleine.se

Natascha Lindberg

27 april 2020 11:31

Men det där lät ju jätteintressant, jag kontaktar dig på Facebook ❤️

 
Ingen bild

Pärla

25 april 2020 21:18

Kul att få veta lite mer om dig, har missat ett och annat hehe! Men kul ändå med så många barn det är en dröm här med.
Men att kunna resa utomlands ja, det är första drömmen just nu. Hoppas vi kan få göra det snart igen.

Natascha Lindberg

27 april 2020 10:46

Det hoppas jag också 🙏

 
Hannas krypin

Hannas krypin

25 april 2020 22:31

Kul att läsa svaren på frågorna som du fått. Jag hade också hellre gått med strumpor i sandalerna hela sommaren. jag fryser så dant så jag vill ha massor med kläder på mig på vintern. Gillar verkligen inte att frysa.

http://hannafialotta.blogg.se

Natascha Lindberg

27 april 2020 10:45

Nej vem gör det😅

 
charlottelinden.se

charlottelinden.se

25 april 2020 23:49

Åh, vad roligt med frågor och svar! Jag älskar att läsa svar på frågestunder hos andra :) Hade inte någon aning om att ni hade så många barn. Vad spännande!

http://charlottelinden.se

Natascha Lindberg

27 april 2020 10:45

Ja vi är ett stort gäng😊

 
Lexochlogan

Lexochlogan

26 april 2020 09:43

Tror just egen tid om det är träning eller något helt annat som man själv valt ät så viktigt. Kul att du svarade på frågorna, alltid kul att läsa mer om varför andra bloggar

http://nouw.com/lexochlogan

Natascha Lindberg

27 april 2020 10:44

Hoppas du känner dig nöjd med svaret 😊

 
Madde

Madde

26 april 2020 10:00

Alltid roligt med frågastund. Märker att jag hade väldigt dålig koll på dig trots att jag har kikat in här en hel del.

http://www.nouw.com/madelena

Natascha Lindberg

27 april 2020 10:43

Det brukar vara så för dom allra flesta😊

 
Amanda

Amanda

26 april 2020 10:04

Vad roligt att få läsa dina svar i från frågestunden ❤️

http://Amindiz.se

Natascha Lindberg

27 april 2020 10:43

.

 
Ingen bild

Diana Saelöen

26 april 2020 11:56

Men.... då har vi kanske setts..!!?? Jag var ju där och handlade i somras. Älskar Nusnäs och dalahästtillverkningen OCH er dialekt.
Så fint att ni vill bli fosterhem... bra sådana behövs verkligen

Natascha Lindberg

27 april 2020 10:43

Haha det var den å.. Dialekten😅 det har vi säkert, jobbar mkt under sommaren faktiskt. Ja men visst gör det.. Nån gång ska vi nog få plats med ett barn till ❤️

 
Jenny

Jenny

26 april 2020 12:04

Va roligt att få läsa dina. svar!
Visste inte att du hade så många. barn ;) LIka många som jag har!!
Ett. härligt gäng ungar!

Och så. har vi samma drömyrke.. .jag vill också. bli barnmorska. Och samma här, kommer aldrig att hända. Jag var på väg att kunna. söka in men så. flyttade vi utomlands och. här är undervisningen på universitetet på turkiska och. jag kan inte. språket så skulle. ju aldrig hänga med ;(

kram kram

http://https://jenzel.se

Natascha Lindberg

27 april 2020 10:42

Men va.. Jag trodde du hade 2🙈 men så lika vi är🤗

 
jessica

jessica

26 april 2020 17:43

att framkalla sina egna foton i mörkrum är så kul. Det är typ det bästa med analogfotografering , så spännande att se bilden växa sig fram på pappret liksom. cathy glass hade ja lagt till en bok med på min läslista på nextory, då kanske ja ska prioritera den boken snart ❤

http://https://nouw.com/jessiekaos

Natascha Lindberg

27 april 2020 10:41

Det tycker jag absolut du ska, dom är superbra👌

 
Fröken Rödlök

Fröken Rödlök

28 april 2020 12:52

Vad roligt att du fick så många frågor. Tackar för svaren på mina. Intressant. Om du lyssnar på storytel, vad lyssnar du gärna på då?

http://Www.frokenrodlok.se

Natascha Lindberg

29 april 2020 12:13

Så snart Cathy Glass har släppt nya böcker och då dom blivit översatta så är det den första i orningen som jag lyssnar på :)

 
Amanda

Amanda

29 april 2020 22:13

Vad kul att få läsa dina svar jag bor utanför västerås så inte så långt därifrån. Brukar vara där en de. Sushi är gott det håller jag med om :)

http://https://nouw.com/amandizan

Natascha Lindberg

2 maj 2020 17:48

Nu hängde jag inte riktigt med, vart brukar du vara?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards