Alla inlägg den 28 september 2020

Av Natascha Lindberg - 28 september 2020 19:31


Måndag igen då -en helt ny vecka framför oss. Idag har jag faktiskt jobbat och kommer även att göra det imorgon -sen är jag faktiskt "ledig" tills nästa tisdag. 


Jag har alldeles precis tagit en dusch efter dagens träningspass och har kokat upp mig en kopp te i väntan på barncancergala -kommer ni att titta på den? Är kanske ni precis som jag månadsgivare? 

 


Jag läser flera bloggar varje dag och har läst att många är sjuka -det är säsong för det men jag kan ändå inte släppa tanken på att det kanske är lite mer sjukdomar nu än tidigare? Eller är det bara så att man reagerar mer på sjukdomar nu än tidigare -då innan covid? 


Jag skrev ju i förra veckan att jag hade gjort ett antikroppstest -såg ni det? 

Kanske minns ni att jag var jättesjuk mar-april -i nästan 2,5v? Jag har sen dess funderat på om jag faktiskt då hade covid och om jag nu är "emun" mot det. Jag vet att det inte finns några garantier kring det, att man inte kan vara säker/emun mot det, även om man har testat sig positiv för covid -men chansen att man har byggt upp antikroppar kring den är i alla fall större om man har haft covid.


Jag åkte hur som helst till lasarettet och apoteket för att göra ett antikroppstest i förra veckan. Sköterska ställde frågor, tog provet och tog betalt -380:-.. för att sen säga att det med störst sannolikhet inte kommer att visa något eftersom det var så pass länge sen som jag faktiskt var sjuk?! Jaha -det säger du nu?! 

Visst, det kostade inte många kronor men det kostar och kanske kunde hon ha gett mig lite mer information kring det innan? Kanske kunde den informationen stått på deras hemsida då jag bokade tiden? Det visade hur som helst ingenting -det enda säkra var att jag inte hade en pågående infektion just nu. Det kändes skönt eftersom jag dagen efter fick ett flertal hostanfall.


 

Ni är ett flertal som funderade på mitt kosttillskott -dessa tar jag. 4st om dagen i 15 dagar för att sedan gå över på 2st om dagen. Jag är helt övertygad om att det är just dom som gör att jag känner mig så fantastiskt pigg!


Ha nu en fin kväll och en bra dag imorgon!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards