Alla inlägg den 21 september 2020

Av Natascha Lindberg - 21 september 2020 16:30


Hej på er -måndag och en hel vecka framför oss. 

 

Ojämnvecka och det betyder att min äldsta son är hemma för en mammavecka. Där med följer även hans hockeyträningar, matcher och tydligen ett utvecklingssamtal som jag inte har fått någon information om. Klockan 07:45 vart jag väckt i morse av Theodore stod lutad över mig och undrade om jag kommer på mötet idag?

 

Ni ska vet -jag är väldigt noggrant och skriver upp allt! Jag måste ha kontroll över såna saker och avskyr själv när folk glömmer eller inte kommer i tid.  Man kan inte alltid lita på att en 12 åring ska komma ihåg att berätta saker som är viktiga -jag frågar därför varje dag efter skolan om det har hänt något speciellt och om dom har några papper till mig. Det visade sig att informationen hade kommit i förra veckan hem till hans pappa -därav min ovetskap kring det. Till hans försvar så kan man inte komma ihåg allt -speciellt inte om man är en man och pappa. Det kändes hur som helst väldigt skönt att veta att det inte var jag som hade missat det!

 


Nu har Eddie sovit ensam i sin säng i lite över en vecka -var av dom senaste 3 nätter har han inte ens vakna. Han brukar vakna en gång per natt för att gå på toaletten och vill då gärna att jag eller hans pappa ska följa honom dit -i natt hade han vaknat, gått på toaletten och sedan återvänt till sin säng och somnat om -utan att väcka någon. Visserligen har hans pappa under hela den här tiden sovit inne hos honom i en extrasäng men jag tycker ändå att det framsteg! Idag reste Jonas iväg på jobb och än är det lite oklart när i veckan han kommer att komma hem. Eddie är införstådd med det och i natt ska han för först gången någonsin sova ensam i sitt rum -vi får se hur det går. Jag tror definitivt att tyngdtäcket har varit lösningen på våra problem. Numera sover han under täcket hela natten istället för ovanpå -som det annars har varit. Det är helt klart svårare att fumla omkring i sängen när man har 9kg över sig!


 

Det är helt klart en väldigt mycket gladare och mer utvilad mamma som idag sitter här och skriver -men också en väldigt mycket gladare Eddie! Han känns mer utvilad och inte alls lika gnällig. Han har en harmoni och lugn över sig

-tålamodet är på en helt annan nivå, både mitt och hans! 

 

Jag hoppas att våra sömnlösa nätter är ett minne blott!

 

   

 

Av Natascha Lindberg - 21 september 2020 10:59


Igår hade vi en babyshower för min fina svägeska som väntar en flicka i oktober. Det är den 3 flickan i "Lindbergklanen" av 10 barn -var av att vi har har 5 pojkar. BF är den 10 oktober men jag tror det blir redan den 3 okt. Vi får väl se! Utifrån hur överraskad och ganska så rädd hon vart av att vi satt i hennes vardagsrum så kanske det blir av redan nu.


 

 

 

 


  



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards